Makber’den bir ses yükseliyor

March 3, 2007

Tarhan unutamaz ise Makber’de âşnâyı,
Ben nasıl unutayım benim pür-zîbâyı?
O dîlrübâ, o rengân-i-hayâl ve bû-i-ezher,
Tesâdüf mü, Bana da “unut o âşnâyı” derler!?

Hâmid der, “Makber’mi nedir o gördüğüm yer”?
Asıl makber ise, ol perinin beni gömdüğü yer.
Sorarım size: merhûm Fadime çıktı mı lahdından?
Peki, söyleyin, ben nasıl çıkarım oradan?

Yankılanır Abdülhakk’ın haykırışı kulaklarımda:
“Nefrîn, nefrîn bu siyâh bahta!”
O haykırmış penç-i-veremde zevâl olana
Haykırsam mı bende beni târ-ü-mâr kılana?

tarhan1In this poem I allude to certain verses from Tarhan‘s (d. 1937) masterpiece Makber. He wrote Makber after the death if his beloved first wife. She fell prey to cholera and died in Beyrut, when they were on their way to Istanbul.  Peace out to Abdülhak Hamid Tarhan.

Watch and listen Ayşe Taş sing Makber, the TSM classic that is based on Tarhan’s great poem. http://www.youtube.com/watch?v=pYbehEHFUeY

Leave a Reply

